Laat je verleiden door 2 nieuwe Doritos® smaken: Guacamole en Flamin’ Hot® Nacho Cheese

De lekkerste crunchy maïs tortilla chips van Nederland zijn vanaf nu te vinden in twee nieuwe bold flavours: Doritos® Guacamole en Doritos Flamin’ Hot® Nacho Cheese.

PepsiCo verwelkomt binnen de Doritos® tortilla chips range een nieuwe spicy flavour geïnspireerd door een geliefde klassieker. De cheesiest flavour of all, de Doritos® Nacho Cheese, wordt door een gewaagde upgrade heter dan ooit. Doritos Flamin’ Hot® Nacho Cheese is de spicy variant op de originele Doritos Nacho Cheese®. Hierbij geven wij wel een waarschuwing: Now It’s HOT. Een snack waar elke cheese lovervoor smelt!

Dipping fans en snackfanaten verwelkomen een nieuwe bold flavourbinnen de Doritos Dipping Range.Doritos® Guacamole is de ideale snack voor iedereen die ‘s nachts droomt over de heerlijke smaak van avocado’s. Deze nieuwe smaak is de ultieme dip partner in crimeready-to-eatmet je favoriete dip of als ideale basis voor je DIY nacho’s uit de oven. De geroosterde maïs tortilla chips zijn extreem crunchy en perfect om eindeloos mee te dippen.

Met de komst van Doritos Guacamole® komt er dus een tweede smaak naast Doritos® Naturel waarmee PepsiCo zich inzet op social food occasions. Overheerlijk direct uit het pak of in combinatie met Doritos Dippas® dipsauzen, maar ook ‘oven heerlijk’ als nacho’s om te garneren met je favoriete toppings.

Influencers en dipping liefhebbers worden uitgedaagd om mee te doen aan de Doritos® Dipping Challenge

Een snelle snack voor tussendoor of een creatief dipping recept? Laat je uitdagen om zelf een dip te creëren met de #DoritosDippingChallenge.

Het belang van Doritos® tortilla chips als basis bij elke dip is essentieel. De Doritos® Dipping Challenge laat iedereen zijn beste dipje voor zetten. Verschillende bold figureszijn aan de slag gegaan om hun eigen dipping recept te creëren. Jong gaming talent en komisch figuur Ronald Vledder bedacht de heerlijke ‘’Spicy Doritos ovenschotel’’. Kelly Buth, zelf verklaard snack expert creëerde een oer-Hollandse variant; de ‘’Doritos ovenschotel speciaal’’.

Laat je inspireren en ga zelf aan de slag. Deel het resultaat van je recept op Instagram met #doritosdippingchallenge, #forthebold en @doritosnederland en maak kans op een geweldige Doritos® Surprise Box. De wedstrijd loopt t.e.m. 31/05. Voorwaarden voor deelname vind je hier

Spicy Doritos ovenschotel door Ronald Vledder

Probeer dit pittige en heerlijke recept gemaakt door Gaming en Lifestyle influencer Ronald Vledder: een gewaagde ovenschotel voor de daredevilsonder ons, met onder andere wasabi, peper en hot & spicy Banana Chili Sauce

Bekijk hier de volledige video van Ronald

Ingrediënten

• Doritos Naturel Toritilla Chips
  • Een Jalapeno Peper, fijn gesneden zonder zaadlijst
  • Wasabi
  • Hot & Spicy Banana Chili Sauce
  • Een teen knoflook, fijngehakt
  • Een halve komkommer, in schijfjes van ongeveer 0,5 cm
  • Cheddar kaas, in stukjes van 2 cm
  • Fetakaas, gekruimeld
  • Doritos mild Salsa dipsaus
  • zout
  • peper

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Spreid de Doritos Naturel Tortilla chips uit over een ovenschotel. Sprenkel de fijngesneden Jalapeno peper, een paar scheutjes Wasabi, de hete saus, de fijngehakte knoflook, komkommer en tot slot de cheddar kaas hier overheen.

Plaats de ovenschotel vervolgens 5 minuten in de oven.

Haal de ovenschotel uit de oven en maak deze af met de fetakaas. Enjoy met Doritos mild Salsa Dipsaus!

‘’Doritos ovenschotel Speciaal’’ door foodie Kelly Buth

Ingrediënten

• Doritos Naturel Toritilla Chips
  • een portie voorgebakken kleine friet
  • een frikandel, bereid en in stukken
  • gesmolten cheddar kaas
  • fijngesneden lente-ui
  • een gebakken ei

Bereidingswijze

Verspreid de Doritos Naturel Tortilla chips over een ovenshotel. Breng daar vervolgens laag voor laag de volgende ingrediënten op aan in deze volgorde: de friet, de frikandel, de gesmolten cheddar kaas, de lente-ui en tot slot om af te toppen een gebakken eitje op de bovenkant. Eet smakelijk!

Over PepsiCo

PepsiCo-producten worden meer dan een miljard keer per dag geconsumeerd door consumenten in meer dan 200 landen en gebieden over de hele wereld. PepsiCo genereerde in 2019 meer dan $ 67 miljard aan netto-omzet dankzij een complementair voedsel- en drankenportfolio met bekende merken als Lay’s, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana. Het productportfolio van PepsiCo omvat een breed scala aan voedingsmiddelen en dranken, waaronder 23 merken die elk meer dan $ 1 miljard genereren in geschatte jaarlijkse verkopen in de detailhandel.

We worden gedreven door onze visie om wereldleider te zijn in ‘convenience’ eten en drinken. Dit doen we met onze ‘Winning with Purpose’ visie, die onze ambitie weerspiegelt om duurzaam te winnen in de markt en ‘Purpose’ te verankeren in alle aspecten van het bedrijf. Voor meer informatie, bezoek www.pepsico.com.

Sophie Lee